poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Oxford- Harry Potter i Muzeum Historii Naturalnej


Aż się bałam tu zajrzeć po takiej przerwie- przerażająca cisza spowodowana moim niedbalstwem. Ale czy to niedbalstwo, czy może raczej niechęć robienia czegoś na siłę? Raczej to drugie. Bo ostatnio weekendy spędzałam nad "Sagą o Ludziach Lodu" i tym sposobem jestem ciągle w innym świecie. Wiecie- jedni potrzebują alkoholu, inni dragów, a mi wystarczy SoLL, żeby świat zewnętrzny przestał istnieć. 
Ale dziś nie o tym przecież.

Ponieważ w czasie Wielkanocnym, zwanym w UK Easter albo po prostu długim weekendem wybraliśmy się zobaczyć Oxford. Dawno już mieliśmy na to ochotę i wreszcie stało się!
Najbardziej ciekawiły nas dwie rzeczy - zobaczyć gdzie to kręcili jeden z najsłynniejszych filmów o czarodziejach, a potem ujrzeć na własne oczy szkielet dinozaura- done! 

Oxford jest wspaniały- szczególnie dla kogoś kto kocha starą architekturę i potrafi przenieść się w klimat minionych wieków i chłonąć atmosferę. Wzniosłe beżowe budynki, urocze zadbane uliczki, a nade wszystko- wrażenie dostojeństwa i duch nauki. To na prawdę da się wyczuć. 
Każdy zabytek kojarzy się również z filmem o Harrym Potterze- dosłownie wszystko jest tak klimatycznie zgodne z Hogwartem, że nie wyobrażam sobie aby nie wykorzystać wizerunku Oxfordzkich zabytków w filmie. To co pokażę Wam na zdjęciach to kropla- bo niestety nie ma na nich ogrodów Oxfordu i Zamku. Ale mam nadzieję, że tam jeszcze pojedziemy :)

bar w Oxfordzie


przed Muzeum Historii Naturalnej


Muzeum Historii Naturalnej:












nawet schody kojarzą się z filmem o Harrym




W drodze do New College, musieliśmy się zatrzymać tutaj, aby podziwiać most, gdzie również kręcili film o Harrym



New College- tutaj właśnie kręcili TE sceny do "Czary Ognia" 






a 'na żywo' wygląda to tak:
(niestety prace remontowe trochę zepsuły widok- zwróćcie uwagę na pierwszym zdjęciu, że portale za ławkami są tak na prawdę zasłoną- niestety)


a tu ja przy wejściu- tu stali Ron i Harry <3 :D







 Tak na żywo wygląda sala skąd przemawiał Dumbledore - w rzeczywistości jest mała i nie robi takiego wrażenia jak w filmie, ale dzięki temu przekonałam się na własne oczy co znaczą 'efekty specjalne'


tu budynek New College, w którym znajdują się wyżej pokazane pomieszczenia




Jeśli chodzi o nawiązania do filmu- rozczarowałam się! Musieliśmy sami pytać i szukać miejsc, które z racji ich filmowej sławy powinny być dobrze oznaczone, a szczerze mówiąc, gdyby ktoś nie wiedział, że kręcili tu Harrego Pottera to minąłby te miejsca albo w ogóle ich nie znalazł. Pełno wąskich uliczek, zakręcających nie wiadomo gdzie, wejścia do góry i na dół tak, że kręciło się w głowie i tabliczki "do not entry-private", które zaczęliśmy ignorować, bo tylko tak można było coś zobaczyć. Jedynie miły pan z recepcji opowiedział nam o tym drzewie, o ławce Dumbledore'a (nie znaleźliśmy jej) i miejscu gdzie Emma Watson pozowała do magazynu Harper's Bazaar. 
Tak czy inaczej- powinno być więcej informacji co, gdzie i jak, bo w historię Oxfordu filmy o Harrym Potterze zapisały się już na zawsze :)



miałam na sobie:
kapelusz, torba- Primark
narzutka- H&M
bluzka- Bershka sh
spodnie- NewLook
buty- TkMaxx

Jak Wam się podobało? Dajcie znać! :)



















14 komentarzy

  1. Podoba mi się początek posta i drugie zdanie zwłaszcza. Fajnie, że masz jakiegoś innego hopla:) nie samym blogiem człowiek żyje przecież.
    Wycieczka bardzo ciekawa, ładne zdjęcia i opisy, no i Ty adekwatnie ubrana do zwiedzania, ładnie, modnie i wygodnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ciekawe miejsce. Nawet nie wiedziałam, że to tam kręcili Harrego. Super :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pięknie wyglądałaś kochana :) Miejsce mega klimatyczne też je na pewno zwiedzę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale zazdrość! Uwielbiam Harry'ego i zabytki więc chcę tam jechać!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wyglądasz:) Piękne zdjęcia:)
    http://www.ladymademoiselle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oxford na prawdę ma swój klimat, jednak ja zawitałam tam w momencie kiedy było pełno studentów więc trochę czulam się zmęczona xd jednak i tak miło wspominam wycieczkę xd ps. bardzo fajny zestaw do zwiedzania xd

    xxx

    anna from http://www.mimundonormal.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcie i że tak powiem zafundowanie wirtualnej wycieczki :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacyjna wycieczka. Wspaniale zobaczyć te miejsca :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co za piękne miejsce, ile genialnej starej architektury! Coś wspaniałego!
    Co do książek, to mam podobnie, ostatnio cały czas myślami jestem między "Dworem cierni i róż" a "Nasionami kłamstwa";)
    Ty wyglądasz jak zwykle stylowo i po prostu fajnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super fotorelacja... Ty urocza! Pozdrawiam. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zdjęcia, fajne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  12. to wyjątkowe miejsce, i masz rację, Harry Pottera chyba wszyscy znają i powinni to wykorzystać, chętnie bym te miejsca zobaczyła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej, ale super! W sumie nie wiedziałam, że sagę HP kręcili w Oxfordzie. Może jakiś pomysł na przewodnik śladami HP by się przydał?

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę tam pojechać !!!! mega zazdroszczę :) A byłaś w Harry Potter studio Warner bros. w Londynie?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz z prawdziwą, lecz nie wulgarną opinią. Zawsze staram się odpowiadać na wszystkie :)

Archive

Wszelkie prawa zastrzeżone
© 2016 Epitomy of Woman

Latest Instagrams

© Epitomy Of Woman. Design by Fearne.